سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خلق را با قدرت خود، بی هیچ سابقه ای بیافرید و آنان را مطابق خواست خود ایجاد نمود . سپس آنان را در راه اراده اش پیشبرد و در راه دوستی اش برانگیخت . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش در ستایش خداوند، عزّوجلّ ـ]

تقی نامور بجنوردی
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: تقی نامور بجنوردی دوشنبه 89 خرداد 10   ساعت 2:41 عصر

حمله‌ نیروهای غاصب رژیم صهیونیستی به«ناوگان آزادی غزه»
 
منابع خبری از حمله‌ نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی با حمایت نیروهای هوایی این رژیم به ناوگان آزادی در نزدیکی غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری الجزیره گزارش داد، صبح امروز (دوشنبه) صدها سرباز صهیونیست و هلیکوپترهای این رژیم به کشتی‌های "ناوگان آزادی غزه" که با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه و لغو محاصره غزه به این منطقه آمده‌اند، حمله کردند.
ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: تقی نامور بجنوردی دوشنبه 89 خرداد 10   ساعت 2:38 عصر

تلاش پالیزدار برای کسب رضایت از ناطق نوری
به دنبال محکومیت عباس پالیزدار به جرم ایراد اتهام و نشر مطالب کذب و خلاف واقع به مسئولان نظام و از جمله حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری ، پالیزدار در دیدار با مسئولان و اشخاص سرشناسی که به آنها اتهام وارد کرده بود ، خواستار گذشت و عفو و بخشش آنها شد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر به نقل یک منبع موثق ، پالیزدار به دنبال ملاقات با آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله امامی کاشانی ، هفته گذشته موفق به دیدار با حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری و طلب حلالیت و همچنین اخذ رضایت به عدم پیگیری قضائی شد.

پالیزدار در این دیدار به شرح ماجرای سخنرانی های زنجیره ای خود به خصوص در دانشگاه همدان پرداخت و ضمن توضیح شکل گیری این اقدامات با اشاره به نقش برخی عناصر سیاسی در این خصوص از اینکه تحت تاثیر جو مسموم قرار گرفته و به نشر مطالب خلاف واقع در مورد رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری مبادرت ورزیده بود ابراز ندامت کرد.

بر پایه این گزارش در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری نیز با بیان مطالبی در خصوص اهمیت آبروی مومن و حساسیت فراوان دین مبین اسلام در این باره ضرورت رعایت حرمت انسان ها که سنگ بنا و عامل قوام یک جامعه است از اینکه احساسات پاک جوانی چون آقای پالیزدار مورد سو استفاده جریانات سیاسی قرار می گیرد اظهار تاسف کرد و از وی خواست تا در حد بضاعت خود نسبت به جبران این اقدامات و تنویر افکار عمومی اقدام نموده تا از این رهگذر بخشی از شائبه به وجود آمده درباره مسئولان نظام مرتفع گردد.


نظرات شما ()

نویسنده: تقی نامور بجنوردی دوشنبه 89 خرداد 10   ساعت 2:35 عصر

برگزاری بزرگترین گردهمایی اساتید علوم سیاسی با رویکرد آینده شناسی
دبیر علمی همایش «ایران ، سیاست ، آینده شناسی» با اشاره به برگزاری بزرگترین گردهمایی اساتید رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل در دانشگاه تهران گفت: انجمن علوم سیاسی ایران با مشارکت تعدادی از دانشگاه ها ، مراکز و موسسات علمی و پژوهشی، در روز های سه شنبه و چهارشنبه 11 و 12 خرداد ماه 1389 در تالار شیخ مرتضی انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، همایش بزرگی برگزار می کند که طی آن  30 سخنران از  20 دانشگاه و مرکز پژوهشی و آموزشی به ارائه نقطه نظرات در باب آینده سیاست داخلی و خارجی ایران خواهند پرداخت.

 دکتر مجتبی مقصودی با اشاره به ویژگی های خاص همایش «ایران ، سیاست ، آینده شناسی» گفت: اساسا در ایران علم سیاست گذشته نگر بوده و بیشتر پژوهش ها در قالب تحلیلی توصیفی به نگارش در آمده است. در چنین شرایطی برگزاری همایش آینده شناسی توسط اساتید علوم سیاسی ایران یک بزنگاه تاریخی محسوب می شود و می تواند گفتمان جدیدی را خلق کند چرا که در رویکرد آینده شناسی روش های جدید و نوینی به کار گرفته می شود.
وی با اشاره به نظر برخی اساتید علوم سیاسی در مخالفت با آینده شناسی پدیده ها و مقاومت های ابراز شده در به کار گیری شیوه های نوین در علم سیاست گفت: رشته علوم سیاسی اگر مدعی است که علم است باید قادر به پیش بینی باشد و ما در همایش «ایران ، سیاست ، آینده شناسی» قصد داریم تحول روش شناسی در علوم سیاسی و روابط بین الملل را پدید آوریم.

مقصودی در خاتمه با اشاره به این که جامعه روشنفکری ما همیشه از دستگاه اجرایی دور بوده و اکراه داشته که به حکومت نزدیک شود گفت: این همایش می تواند فاصله میان جامعه روشنفکری و دستگاه اجرایی کشور را کم کند چرا که در این همایش چهره های مختلفی با دیدگاه های متنوع حضور دارند و تکثرگرایی مد نظر در فهرست سخنرانان از ویژگی های همایش آینده شناسی است.

لازم به ذکر است در همایش «ایران ، سیاست ، آینده شناسی» اساتید مطرحی چون دکتر احمد نقیب زاده، حسین سیف زاده، کاظم سجاد پور، داود هرمیداس باوند، حسینعلی  نوذری و محسن مدیر شانه‌چی به سخنرانی خواهند پرداخت.

نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
گزارشی از رسال? روحانیت و تجدد؛(3)
گزارشی از رسال? روحانیت و تجدد؛(2)
گزارشی از رسال? روحانیت و تجدد؛(1)
جهانی شدن و زوال دولت ـ ملت حاکم (2)
جهانی شدن و زوال دولت ـ ملت حاکم(1)
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
16631 :مجموع بازدیدها
0 :بازدید امروز
5 :بازدید دیروز
درباره خودم
تقی نامور بجنوردی
لوگوی خودم
تقی نامور بجنوردی
لینک دوستان
تورجان
پارلمان نیوز
آهوترین ها
دانشگاه بجنورد
دانشگاه مفید
دانشگاه باقرالعلوم
صفحات اختصاصی
بایگانی نوشته ها
خرداد 89
شهریور 89
مهر 89
اشتراک